Тъжен е деня, в който STAR TREK стана по-добър STAR WARS*

*note автора на тази статия има единствено предвид новите неща, които Лукас пука – примерно 3д сериалеца Clone Wars и т.н./


Като по-голямата и по-разумна (?) част от човечеството аз винаги съм бил фен на Star Wars.  Не съм сигурен дали наистина съществува фенска вражда между двата лагера подобно на доболка познатите футбилни ‘войни’, но да приемем, че има известно напрежение между феновете (имам предвод uber-fanboy демографията). Истината е, че единственото което харесвам в СТАР ТРЕК франчайза  е първия сериал – The Original Series от по полуироничен начин. Всички останли сериали, филми (КHAAAAAAN!! не е толкова готин,а  някой го сравняват с Империята.. колко заблудени хора). Другото е новия филм, режисиран от създателя на LOST – Абрамс (бтв финала на lost omfg?воот воот??и кво стана с числата бтв, както и да е. Ебати статуята обаче!и Джейъб майна!!11).

„Shut your face“ – Clint Eastwood

Така. Гледах Star Trek преди седмица в напълно, ама наистина напълно празна зала. Бях само аз и някокото кенчета кола. И ми беше супер, защото аз нямам никаква нужда от публика, досадна или не, за да харесам даден филм.

star-trek-20090415110110911_640w

Много ми хареса Трека, няма лъжа или преувеличавам. Във филма няма нищо иновативно или велико в кино отношение. Единствената експерименталност е съмнителния избор да се използват len flares в почти всеки кадър на филма, но това вероятно го знаете, защото всеки това повтаря откакто излезе филма. На мен ми допадна.. донякъде.

Историята е банална. Има time-travel ама от по-дебилния не като в LOST, дълбокомислен, може би защото нямаше Фарадей да обясни как точно е станало.  А стария Спок (//) е забравил дали възрастта или заради цялото ‘пътуване назад във времето’. Звучи ми уморително лично на мен .Закари Куинто а.к.а чакай, че му забравих името защото Heroes е супер ужасен сериал в последните 2 сезона (а да Сайлър) се справя много добре, някои Трекита обявиха, че бил твърде емо. Ама те са си Трекита, разбираемо е.  Всъщност Куинто доава нова дълбочина на персонажа. Същ о така Спок във този филм е по-млад от Спок в първия сериал, така че има известна логика. Ленърд Нимой също представя героя си в нова светлина (или нова спрямо TOS и Khan) като доста по-улегнал и помъдрял, намерил златната среда между човешката и вулканската си страна. Дам.

Captain Kirk and Princess Leia in some random fanboys dream sequence.

(I’m William Shatner. I can score anything)

Крис Пен е добър Кърк. В никакъв случай не на нивото на Уилям Шатнър, ама пък и това му е първия филм. Другите също ги бива, включително over-the-top акцента на Чехов. Ухура, МакКой и останалите също са ниво.

peggstartrek

Скоти на Саймън Пег е много по-готин от оригиналния, без да имам лоши чувства към въпросният актьор в лево горе. Пег е и най-големия като популярност актьор в целия каст и е наистина жалко, че екранното му време във филма е доста късо. Тук Пег успява да изгради сравнително различен персонаж от това, което сме вкинали да виждаме в работата му с Едгар Райт (Spaced, Shaun of the Dead, Hot Fuzz и по-неизвестния британски сериал Asylum)

Цялостно филма е много добре написан и режисиран sci-fi adventure филм, който е страхотен начин да се открие летния сезон на малоумни в повечето случаи, но силно гледани от всички във всички случаи летни блокбъстъри. Може да се каже, че филма страда от т.н заболяване „overrated“ , което дебилните потребителни на imdb лепват на всеки успешен и добър филм. Силно препоръчвам, ако избора е между Wolverine и Star Trek  – Star Trek. Ако избора е между Wolverine и Бири и пържени картофки с приятели ™ – изберете второто. Нездравословната храна е по-здравословна от нездравословното кино.

Мързи ме да редактирам… Този път оставям поста в по-суров вид от обикновено. 🙂

3 коментара to “Тъжен е деня, в който STAR TREK стана по-добър STAR WARS*”

  1. Kewl kewl SW e better nqma sopr. AMa az se scepih ot kef na ST :O ma pri men zalata beshe 50% full ama to tuk si4ko hodqt na IMAX da go gledat filma…ama men ne mi sa davat pari za film koito sam gledal ve4e :O

  2. На IMAX верно ше е бая добре, ама най-близкия ми е на ~200 км…

  3. Faraonbg Says:

    Всеки блогър трябва да знае, че всичко е въпрос на гледна точка. Аз съм фен и на двата „лагера“, обаче явно никой от вас не прави разлика, че едното е сериали + филми, а другото само филм.
    Видяхме Clone Wars, що за боза е, тук какво ще викаме КАААААААН или УАААААААА и две укита за мезе.

    Да, Star Wars, е по-добър в ефектите. Ако си мислите, че историята на продължението (еп. 1,2 и 3), става за нещо повече от тоалетна хартия.
    Потърсете в google „confiused mathew“ известен youtub-ер, който е направил едно доста детайлно ревю. И ако някой от вас вижда по-далеч от обувките си ще види, че сигурно поне 1 еп. от всеки сезон в Star Trek сериалите има повече смисъл от всичките 3 продължения.

Вашият коментар